کویل سرمایش در هواساز

پنجشنبه 3 بهمن 1398
10:28
بامین تهویه

گرمای نهان و گرمادر هواساز محسوس هوا با استفاده از کویل سرمایش حذف می شود. سیال سرمایش آب سرد یا مبرد است، که در این صورت کویل مبرد نقش اواپراتور را در چرخه ی تبرید تراکم بخار به عهده می گیرد.

در همه ی کویل های فین دار، بخشی از هوا از کویل عبور می کند، بدون این که با فین ها یا لوله ها تماس پیدا کند. مقدار این بای پس ممکن است از 30% برای کویل چهارردیفه با سرعت fpm700 تا کمتر از 2% برای کویل هشت ردیفه با سرعت fpm300 تغییر کند. نقطه ی شبنم مخلوط هوایی که کویل چهارردیفه را ترک می کند ممکن است نیازهای تاسیسات آسایشی با 25% یا کمتر هوای بیرون (10% برای اقلیم های مرطوب)، بار نهان داخلی کوچک، و فقط کنترل دمای محسوس، را برطرف کند. برای کنترل دقیق شرایط اتاق به منظور انجام کارهای دقیق، به کویل عمیق تری نیاز است. یخ زدن کویل های آب سرد مشکلات جدی ایجاد می کند. سیرکولاسیون جریان کامل آب سرد در فصل یخبندان، یا حتی سیرکولاسیون بخشی از آن توسط یک پمپ سیرکولاسیون کوچک، احتمال یخ زدن کویل را به حداقل می رساند و از لایه بندی جلوگیری می کند. به علاوه، سیرکولاسیون پیوسته ی کل جریان می تواند منبعی برای تامین آب سرد در غیر فصل، در سیستم های هوا و آب باشد. استفاده از محلول های ضد یخ، یا تخلیه ی کامل کویل نیز از یخ زدن آن جلوگیری می کند. اما از آن جا که تخلیه ی کامل اغلب کویل های سرمایش (اگر غیرممکن نباشد) دشوار است، در صورت استفاده از این گزینه باید احتیاط کرد.
یکی از ملاحظات دیگر طراحی، سینی تخلیه است. استاندارد ASHRAE 62.1 خواستار شیب دادن این سینی به سمت کف شور یا مجرای تخلیه است تا آب در کف واحد هواساز جمع نشود. به دلیل وجود مستمر رطوبت در سینی تخلیه ی کویل سرمایش و بدنه ی مجاور آن، بسیاری از طراحان خواستار استفاده از فولاد زنگ نزن در ساخت این بخش از واحد هواساز هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ادامه مطلب و قیمت هواساز و فروش هواساز و خرید هواساز به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید و روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B2


[ بازدید : 99 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سیستم های حرارتی و برودتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]