هواساز یا هوارسان

شنبه 19 بهمن 1398
16:00
بامین تهویه

تفاوت هواساز و هوارسان در هوای ورودی به آنهاست. به دستگاههای full fresh air که هیچ نوع هوای برگشتی ندارند هوارسان گفته می‌شود و به دستگاه‌هایی که هوای برگشتی از محیط داشته باشند هواساز گفته می‌شود. هواساز ها معمولاً به دلیل استفاده از هوای خارج دارای کویل ها و فیلترهای قوی تر هستند. در سیستم هایی که از هوارسان استفاده می شود دریچه اگزاست فن های مناسب باید در نظر گرفته شود. هواسازهای هایژنیک و ایرواشر ها از جمله هوارسان ها هستند.


تفاوت هواساز هایژنیک و هواساز معمولی

هواساز هایژنیک دارای بدنه استیل است در صورتیکه هواساز معمولی دارای بدنه فولادی یا گالوانیزه می باشد. فن بکار رفته در هواساز هایژنیک معمولا از نوع پلاگ کفن است در صورتی که در هواساز معمولی از فن های سانتریفیوژ فوروارد یا بکوارد حلزونی استفاده میشود.کویل های هواساز هایژنیک به دلیل استفاده از هوای بیرون برای تهویه و عدم برگشت هوا دارای ظرفیت بالاتر به نسبت هواسازهای معمول است. فیلتر های به کار رفته در هواساز هایژنیک به دلیل استفاده حساس از این دستگاه ها چند مرحله‌ای است. مانند فیلتر آلومینیومی، فیلتر هپا، بگ فیلتر و ... اما در هواساز های معمولی تنها از فیلتر آلومینیومی استفاده می شود.


کنترل ظرفیت هواساز


  1. کنترل ظرفیت در هواساز ها به چند روش صورت می پذیرد.
  2. کنترل دور موتور فن هواساز توسط اینورتر
  3. کنترل دور پمپ سیستم گرمایش و سرمایش توسط اینورتر
  4. کنترل آب ورودی به هواساز به وسیله شیرهای سه راه یا دوراهی برقی
  5. کنترل هوای خروجی از هواساز با استفاده از دمپر های دستی یا برقی



محفظه اختلاط در هواساز


محفظه اختلاط در دستگاه هواساز جهت مخلوط کردن هوای تازه و هوای برگشتی است. محفظه اختلاط معمولاً قبل از بستر فیلترها و در ورود هوا به هواساز تعبیه می‌شود محفظه اختلاط یک محفظه خالی است که ورود آن از دمپرها و خروج آن به بستر فیلترها است.

دمپر در هواساز


دمپر در هواساز ها به دو نوع دستی و برقی است. به دمپرهای برقی اصطلاحاً موتور دمپر گفته می‌شود، موتور دمپر ها معمولاً برای کنترل ظرفیت و یا تغییر فصل استفاده می‌شوند و توان باز و بست دمپرهای هواساز را دارند.

موتور دمپر ها با توجه به سایز دمپر و فشار هوای عبوری انتخاب می‌شوند تا توان غلبه بر فشار هوا را داشته باشند.


انواع کویل در هواساز


کویل گرمایش

گرمایشی جهت عبور آب گرم و تولید هوای گرم است.


کویل سرمایش

کویل سرمایی و جهت عبور آب سرد چیلر و تولید هوای خنک است.


کویل تلفیقی

کویل و تلفیقی در هواساز در تابستان با آب سرد و در زمستان با آب گرم کار می کند در بحث انتخاب ظرفیت کویل همیشه کویل سرمایش دارای سطح تماس بیشتری نسبت به کل گرمایش است لذا سطح تماس کویل تلفیقی باید با حداکثر مقدار (به میزان مورد نیاز تامین لود سرمایش) باشد.

کویل dx

کویل dx در هواساز که معمولاً برای رطوبت گیری هم از آن استفاده می‌شود به پول‌های گفته می‌شود که گاز مبرد چیلر از داخل آن عبور می کند و دمای سطح کویل پایین‌تر از کویل سرمایش با آب سرد است.


جهت کسب اطلاع از قیمت هواساز ، فروش هواساز و خرید هواساز به سایت بامین تهویه صفحه هواساز ایرواشر مراجعه فرمایید.

جهت مشاهده ادامه این مطلب به منبع اصلی آن مراجعه فرمایید و روی لینک زیر کلیک نمایید.

http://air-handling-unit.blog.ir/1398/11/19/هواساز-یا-هوارسان


[ بازدید : 138 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سیستم های حرارتی و برودتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]